Privacyverklaring

Versie 1.0 - Datum: 15 september 2022

1. Wie?

2. Wat betekent ‘persoonsgegevens verwerken’?

3. Op wie en wanneer is deze privacyverklaring van toepassing?

4. Welke gegevens verwerken wij?

5. Voor welke doeleinden en op basis van welke rechtsgronden verwerken wij uw gegevens?

6. Met wie delen wij uw gegevens?

7. Hoe lang bewaren wij uw gegevens?

8. Waar bewaren wij uw gegevens en hoe worden ze beschermd?

9. Van wie ontvangen wij uw gegevens?

10. Wat zijn uw rechten?

11. Hoe kan u uw rechten uitoefenen?

12. Wijzigingen

 

1. Wie?

Synalco (hierna “Giftlock”, “wij”, “ons”) respecteert uw privacy en streeft ernaar om uw persoonsgegevens steeds met de nodige zorg en vertrouwelijkheid te behandelen. Wij verbinden ons ertoe om hierbij steeds de Algemene Verordening Gegevensbescherming (“AVG”) en andere toepasselijke regelgeving na te leven.

U vindt al onze relevante gegevens hieronder terug en kan ons via de vermelde contactgegevens ook steeds bereiken voor verdere vragen of opmerkingen in verband met de manier waarop wij omgaan met uw persoonsgegevens.

Naam: Synalco

Adres: Westhille 15 - 8210 Zedelgem - België

Ondernemingsnummer: BE 0786.526.082

E-mail: hello@giftlock.be

2. Wat betekent ‘persoonsgegevens verwerken’?

Het verwerken van persoonsgegevens (hierna “gegevens”) omvat elke verwerking van gegevens die u als natuurlijke persoon kunnen identificeren. Het kan bijvoorbeeld gaan om uw contactgegevens of bestelgeschiedenis. Om welke gegevens het precies gaat, leest u verder in deze Privacyverklaring. Het begrip ‘verwerken’ is zeer ruim en dekt onder andere het verzamelen, bewaren, gebruiken van uw gegevens, of het delen hiervan met derden. Giftlock verwerkt uw persoonsgegevens enkel in het kader van haar commerciële activiteiten als onderneming. Specifiek voor de verwerking van gegevens via het gebruik van cookies, verwijzen wij naar onze Cookieverklaring, die volledig deel uitmaakt van deze Privacyverklaring.

3. Op wie en wanneer is deze privacyverklaring van toepassing?

Deze Privacyverklaring is van toepassing in de gevallen waarin Giftlock verantwoordelijk is voor de verwerking van uw gegevens. Dit betekent dat Giftlock bepaalt voor welke doeleinden (waarom) en met welke middelen (hoe) uw gegevens verwerkt worden. Concreet treden wij ten aanzien van onderstaande personen op als verwerkingsverantwoordelijke. Dit omvat ook personen die in het verleden tot deze categorieën behoorden (bv. voormalige klant), of personen die mogelijk in de toekomst tot deze categorieën zullen behoren (bv. potentiële klant). onze klanten, die een bestelling plaatsen via onze webshop; onze zakenpartners, die ons helpen bij het uitbaten van onze onderneming en/of die onze webshop in het kader van een commerciële samenwerking promoten; andere personen die ons zouden contacteren, bv. naar aanleiding van een bezoek aan onze website Wanneer één van de hierboven bedoelde personen een rechtspersoon is, verwerken wij nog steeds gegevens van onze contactpersonen bij deze entiteiten en blijft de AVG van toepassing.

4. Welke gegevens verwerken wij?

Hieronder verduidelijken wij welke gegevens wij van u kunnen verwerken. Afhankelijk van de concrete situatie, uw voorkeuren en de manier waarop u ons contacteert, verwerken wij niet alle onderstaande gegevens van u. Voor de duidelijkheid geven wij hieronder eerst aan welke gegevens wij algemeen kunnen verwerken van al onze contacten. Daarna verduidelijken wij welke gegevens wij bijkomend kunnen verwerken voor specifieke categorieën contacten, meer bepaald onze klanten en zakenpartners.

4.1  Algemeen Van al onze contacten verwerken wij mogelijk onderstaande gegevens:

(Soort gegevens – Voorbeelden (niet-limitatief))

Elektronische identificatie- en gebruiksgegevens: IP-adres, browsertype, locatiegegevens, via welke weg u op onze website terechtkomt, het soort toestel waarmee u onze website bezoekt, de bezochte webpagina’s, de manier waarop u navigeert op de bezochte webpagina’s. Deze gegevens worden voornamelijk via het gebruik van cookies verwerkt.

Identificatiegegevens: een kopie van uw identiteitskaart (enkel om uw identiteit te verifiëren wanneer u één van uw rechten als betrokkene wenst uit te oefenen op basis van de AVG).

Contactgegevens en -geschiedenis: naam, voornaam, adres, e-mailadres, telefoonnummer, verzonden en ontvangen communicatie (bv. e-mailberichten, berichten verstuurd via het contactformulier op onze website, brieven, …).

4.2  Klanten en zakenpartners

Van onze klanten en zakenpartners verwerken wij bijkomend mogelijk onderstaande gegevens:

(Soort gegevens – Voorbeelden (niet-limitatief))

Logingegevens: Gebruikersnaam, wachtwoord.

Overeenkomsten en betalings- en facturatiegegevens: betaalkaartgegevens, bankrekeningnummer, facturen, offertes, bestellingen, gesloten overeenkomsten, verzekerings- en leveringsmodaliteiten.

Aftersales, feedback & getuigenissen: bestel- of transactiegeschiedenis, gegevens in verband met onze ondersteuning of dienstverlening na verkoop. Voor publicatie op onze website, indien u hierin toestemt: uw beoordelingen en ervaringen in verband met geleverde producten.

5. Voor welke doeleinden en op basis van welke rechtsgronden verwerken wij uw gegevens?

5.1   Verwerkingsgronden

Wij verwerken uw gegevens enkel voor doeleinden die kaderen in onze commerciële activiteiten als onderneming. De verwerking is hierbij steeds gebaseerd op de rechtsgronden die worden opgesomd in de AVG.

Voor de duidelijkheid geven wij hieronder eerst een overzicht van de doeleinden en rechtsgronden van de algemene verwerkingsprocessen binnen onze onderneming. Daarna sommen wij de verwerkingen op die relevant zijn voor specifieke categorieën contacten, meer bepaald onze klanten en zakenpartners.

A.    Algemeen

Onderstaande verwerkingsprocessen zijn potentieel relevant voor al onze contacten.

(Rechtsgrond – Verwerkingsdoeleinde)

Gerechtvaardigd belang: het beantwoorden van uw vraag wanneer u met ons contact opneemt, moest dit niet (meer) te kaderen zijn in een bestaande, voormalige of potentieel toekomstige relatie met u als onze klant of zakenpartner.

Toestemming indien u het contactformulier op onze website gebruikt: het beantwoorden van uw vraag wanneer u met ons contact opneemt, moest dit niet (meer) te kaderen zijn in een bestaande, voormalige of potentieel toekomstige relatie met u als onze klant of zakenpartner.

Toestemming: het promoten van de activiteiten van Giftlock, door uw contactgegevens te gebruiken om nieuwsbrieven of ander marketingmateriaal naar u te versturen, indien u hiertoe uitdrukkelijk uw toestemming verleent (via het inschrijvingsformulier op onze website), dan wel als dit mogelijk is op basis van onze gerechtvaardigde belangen (bestaande klanten). U beschikt over het recht om uw toestemming op elk moment terug in te trekken door gebruik te maken van de uitschrijflink onderaan elk dergelijk bericht dat u van ons ontvangt. U beschikt ook over een recht om bezwaar te maken tegen deze verwerking, waarna wij deze verwerking moeten stopzetten.

Toestemming indien u het contactformulier op onze website gebruikt: het promoten van de activiteiten van Giftlock, door uw contactgegevens te gebruiken om nieuwsbrieven of ander marketingmateriaal naar u te versturen, indien u hiertoe uitdrukkelijk uw toestemming verleent (via het inschrijvingsformulier op onze website), dan wel als dit mogelijk is op basis van onze gerechtvaardigde belangen (bestaande klanten). U beschikt over het recht om uw toestemming op elk moment terug in te trekken door gebruik te maken van de uitschrijflink onderaan elk dergelijk bericht dat u van ons ontvangt. U beschikt ook over een recht om bezwaar te maken tegen deze verwerking, waarna wij deze verwerking moeten stopzetten.

Gerechtvaardigd belang: het aanbieden van een website die op technisch gebied goed functioneert door het gebruik van strikt noodzakelijke cookies, zodat wij u een veilige en goed functionerende website kunnen bieden.

Toestemming: het gebruik van analytische cookies op onze website om inzicht te verkrijgen in de manier waarop u onze website gebruikt, met onder meer het oog op het opsporen van navigatieproblemen, en het gebruiksvriendelijker en aantrekkelijker maken van de website. Toestemming: het gebruik van marketing cookies op onze website, met het oog op het weergeven van advertenties, het implementeren van functies op onze website geboden door sociale media, en het meten van hoe vaak deze advertenties en functies respectievelijk weergegeven en gebruikt worden.

Wettelijke verplichting: het nakomen van onze wettelijke verplichtingen als onderneming, zoals op het gebied van gegevensbescherming en op fiscaal/boekhoudkundig gebied.

Wettelijke verplichting: het verzekeren van de mogelijkheid tot de uitoefening of verdediging in rechte van de belangen van Giftlock, en het daadwerkelijk overgaan hiertoe.

B. Klanten en zakenpartners

Van onze klanten en zakenpartners verwerken wij de gegevens bijkomend voor onderstaande doeleinden:

(Rechtsgrond – Verwerkingsdoeleinde)

Noodzaak voor de totstandkoming of uitvoering van een overeenkomst: het onderhandelen, aangaan, uitvoeren of beëindigen van de overeenkomst, het beheer van de klanten- en leveranciersrelatie, de facturatie en betaling van verschuldigde bedragen, het verschaffen van toegang tot het gebruikersportaal op onze website.

Gerechtvaardigd belang: de verbetering van onze producten en dienstverlening op basis van uw feedback hierop als onze huidige of voormalige klant of zakenpartner.

Toestemming voor de publicatie van uw getuigenis op onze website of onze sociale mediaprofielen: de verbetering van onze producten en dienstverlening op basis van uw feedback hierop als onze huidige of voormalige klant of zakenpartner.

6. Met wie delen wij uw gegevens?

Wij geven uw gegevens niet door aan derden, tenzij wanneer dit strikt noodzakelijk is in het licht van hogervermelde doeleinden, of indien wij daartoe wettelijk verplicht zijn.

Waar nodig doen wij een beroep op externe dienstverleners, zogenaamde “verwerkers”, ter ondersteuning van onze operationele doeleinden zoals het beheer van onze IT-systemen. Deze externe dienstverleners voeren desgevallend bepaalde verwerkingen van gegevens uit namens ons. Wij zullen uw gegevens slechts delen met deze externe dienstverleners in de mate dat dit nodig is voor het desbetreffende doel. De gegevens mogen door hen niet voor andere doeleinden worden gebruikt. Bovendien zijn deze dienstverleners contractueel gebonden om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te waarborgen door middel van een zogenaamde “verwerkersovereenkomst” die met deze partijen werd afgesloten.

Concreet heeft dit tot gevolg dat wij uw gegevens, voor zover relevant in uw situatie, met de volgende derden delen voor de volgende doeleinden, waarbij deze derden in bepaalde gevallen optreden als verwerkers namens ons:

(Rechtsgrond – Potentiële categorie ontvangers van uw gegevens)

Noodzaak voor de totstandkoming of uitvoering van een overeenkomst: potentiële categorie ontvangers van uw gegevens Rechtsgrond Postbedrijven, transport- en bezorgbedrijven voor wat betreft uw contactgegevens met het oog op het verzenden van bestellingen.

Noodzaak voor de totstandkoming of uitvoering van een overeenkomst: betalingsdienstverleners voor de gegevens die relevant zijn voor het verwerken van uw betalingen aan ons of omgekeerd, met het oog op een efficiënt beheer van de betalingsadministratie binnen onze onderneming.

Noodzaak voor de totstandkoming of uitvoering van een overeenkomst: de verwerkers die ons bijstaan bij het uitbaten van onze onderneming, zoals:

– op IT-gebied: met het oog op een efficiënt digitaal gegevensbeheer binnen onze onderneming, waaronder de digitale bewaring van uw gegevens, het uitsturen aan klanten van transactionele e-mails zoals de inplanning van besprekingen en de uitvoering van bestellingen, en de facturatie van geleverde bestellingen; het beheer van onze agenda, en het hosten en beheren van onze website en mailboxen.

– overige verwerkers in het kader van de levering van bestellingen.

Wettelijke verplichting indien de doorgifte kadert in een wettelijke verplichting of overheidsbevel: overheidsorganen, gerechtelijke instanties en beoefenaars van gereglementeerde beroepen zoals boekhouders en advocaten, met het oog op de naleving van onze wettelijke verplichtingen als onderneming, en de verdediging van onze belangen in het kader van een eventueel juridisch geschil.

Gerechtvaardigd belang voor andere doorgiftes: overheidsorganen, gerechtelijke instanties en beoefenaars van gereglementeerde beroepen zoals boekhouders en advocaten, met het oog op de naleving van onze wettelijke verplichtingen als onderneming, en de verdediging van onze belangen in het kader van een eventueel juridisch geschil.

7. Hoe lang bewaren wij uw gegevens?

Wij bewaren uw gegevens niet langer dan noodzakelijk voor het doel waarvoor de gegevens zijn verzameld en worden verwerkt, zoals hierboven gespecifieerd.

Ten aanzien van onze klanten betreft dit voornamelijk het aanbieden en leveren van geplaatste bestellingen. Ten aanzien van onze zakenpartners betreft dit het beheren van onze samenwerking.

In dit verband zullen wij uw gegevens na uw laatste bestelling of na de beëindiging van de samenwerking voor een redelijke termijn bijhouden ter vrijwaring van onze bewijsvoering in geval van een betwisting, of naar aanleiding van potentiële gebreken in verband met een bestelling in het licht van onze aansprakelijkheid voor gebrekkige levering, niet-levering of niet-tijdige levering.

Voor uw gegevens die van u, als onze klant of zakenpartner, in beperkte mate kunnen voorkomen in onze boekhouding, geldt dat zij gedurende 7 jaar bewaard worden in het kader van onze wettelijke verplichtingen hieromtrent.

8. Waar bewaren wij uw gegevens en hoe worden ze beschermd?

Voor de digitale bewaring van uw gegevens doen wij voornamelijk een beroep op externe gespecialiseerde dienstverleners die deze bewaren in de cloud. Onze websites worden echter in eigen beheer gehost via onze servers die zich in België bevinden.

Wij besteden een deel van onze verwerkingsprocessen in het kader van onze activiteiten als onderneming uit aan derde partijen. Eventuele externe dienstverleners treden desgevallend op als gegevensverwerkers namen ons.

Wij en onze verwerkers hebben de nodige fysieke en passende technische en organisatorische (voorzorgs)maatregelen getroffen met het oog op het beveiligen van uw gegevens tegen verlies of enige vorm van onrechtmatige verwerking. We verlenen enkel toegang tot de gegevens aan onze eigen medewerkers en derden indien zij toegang nodig hebben voor legitieme, relevante zakelijke doeleinden.

Uw gegevens worden hierbij zoveel als mogelijk bewaard binnen de Europees Economische Ruimte. Onze eigen servers en deze van onze clouddienstverleners bevinden zich dan ook in België. Het is echter mogelijk dat uw gegevens in het kader van het gebruik van specifieke functies op onze website buiten de EER verwerkt worden. Dit zal uitsluitend gebeuren naar landen waarvan de Europese Commissie heeft bevestigd dat ze een passend beschermingsniveau van uw gegevens waarborgen, of wanneer andere maatregelen genomen zijn om de rechtmatige verwerking van uw gegevens in deze derde landen te verzekeren.

Onze servers zijn gevestigd in derde landen en volgen de wettelijke verplichtingen volgens de standaard contractbepaling van het Europees Parlement en de Raad. Aanvullende info kan je hier terugvinden.

9. Van wie ontvangen wij uw gegevens?

Wij verkrijgen uw gegevens voornamelijk rechtstreeks van u, naar aanleiding van het contact dat wij met elkaar hebben met het oog op de (mogelijke) levering van onze producten of diensten, of met het oog op een (mogelijke) samenwerking. Wij kunnen echter niet uitsluiten dat wij bepaalde van uw gegevens in specifieke omstandigheden onrechtstreeks verkrijgen, van openbare bronnen of van derden.

Wanneer wij uw gegevens van openbare bronnen verkrijgen, gaat het bijvoorbeeld om het consulteren van de Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO), om uw bestelling of voorstel tot samenwerking namens een onderneming te verifiëren. Het is ook mogelijk dat wij uw gegevens via uw onderneming verkrijgen, wanneer de onderneming waarin u werkzaam bent onze klant of zakenpartner is en wij uw gegevens in dit verband nodig hebben.

10. Wat zijn uw rechten?

U beschikt over diverse rechten met betrekking tot de gegevens die wij van u verwerken. Indien u een beroep wenst te doen op één van de hiernavolgende rechten, gelieve ons te contacteren via de contactgegevens opgenomen in de eerste titel van deze Privacyverklaring.

Recht van inzage en kopie

U heeft het recht om uw gegevens in te zien en hiervan een kopie te krijgen. Onder dit recht valt ook de mogelijkheid om verdere inlichtingen te vragen omtrent de verwerking van uw gegevens, onder meer wat betreft de categorieën van gegevens die van u verwerkt worden en voor welke doeleinden dit gebeurt.

Recht van aanpassing of rectificatie

U heeft het recht om uw gegevens te laten aanpassen indien u meent dat wij beschikken over onjuiste gegevens.

Recht van gegevensuitwissing (recht op vergetelheid)

U heeft het recht om te vragen dat wij uw gegevens zonder onredelijke vertraging wissen. Wij zullen echter niet altijd in staat zijn om een dergelijk verzoek in te willigen, onder meer wanneer wij de gegevens nog nodig hebben in functie van een lopende overeenkomst, of wanneer het bijhouden van bepaalde van uw gegevens gedurende een specifieke termijn wettelijk verplicht is.

Recht op beperking van verwerking

U heeft het recht om de verwerking van uw gegevens te beperken. Op die manier wordt de verwerking tijdelijk stopgezet tot er bijvoorbeeld zekerheid is over de juistheid ervan.

Recht op het intrekken van uw toestemming

Wanneer de verwerking is gebaseerd op uw toestemming, dan heeft u het recht om deze toestemming op elk moment terug in te trekken door ons te contacteren.

Recht van bezwaar

U heeft het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw gegevens die is gebaseerd op onze gerechtvaardigde belangen. Dit dient te gebeuren op basis van specifieke met uw situatie verband houdende redenen. In dit geval dienen wij de verwerking stop te zetten, tenzij wij dwingende gerechtvaardigde gronden aanvoeren om de verwerking voort te zetten.

U kan echter steeds bezwaar maken tegen het gebruik van uw gegevens ten behoeve van direct marketing, waarna wij verplicht zijn de verwerking voor deze doeleinden stop te zetten.

Recht op overdraagbaarheid

U heeft het recht om uw gegevens die u zelf aan ons verstrekt heeft met uw toestemming of met het oog op de uitvoering van een overeenkomst, in elektronische vorm te verkrijgen. Op die manier kunnen ze makkelijk aan een andere organisatie worden overgedragen. U heeft bovendien het recht om ons te verzoeken om uw gegevens rechtstreeks over te dragen aan een andere organisatie, indien dit technisch mogelijk is.

Recht om klacht in te dienen bij uw toezichthoudende autoriteit

Indien u van mening zou zijn dat wij uw gegevens op een onjuiste manier verwerken, beschikt u steeds over het recht om een klacht in te dienen bij uw toezichthoudende autoriteit op het gebied van gegevensbescherming. U kan dit doen bij de toezichthoudende autoriteit van de EER-lidstaat waar u gewoonlijk verblijft, u uw werkplek heeft of waar de beweerde inbreuk is begaan. Aangezien wij onze activiteiten uitoefenen vanuit België en geen vestigingen hebben in andere EU-lidstaten, verwijzen wij hieronder naar de contactgegevens van de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit.

Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA)

Drukpersstraat 35

1000 Brussel

+32 (0)2 274 48 00

contact@apd-gba.be

Website GBA – klacht indienen

 

Voor verdere informatie en de contactgegevens van de toezichthoudende autoriteit van elke EER-lidstaat, verwijzen wij naar deze websitepagina van het European Data Protection Board met alle relevante contactgegevens. Daarnaast kan u zich ook steeds richten tot de bevoegde burgerlijke rechtbank, om een vordering tot schadevergoeding in te stellen.

11. Hoe kan u uw rechten uitoefenen?

U kan de rechten vermeld hierboven eenvoudig uitoefenen door met ons contact op te nemen via de contactgegevens opgenomen in de eerste titel van deze Privacyverklaring.

Wanneer u een verzoek tot uitoefening van uw rechten indient, zullen wij indien wij twijfelen aan uw identiteit, vragen om deze te verifiëren. Wij zullen in dit geval verzoeken om documenten over te maken die uw identificatie zonder redelijke twijfel mogelijk maken, zoals een kopie van de voorkant van uw identiteitskaart. Dit doen wij om te voorkomen dat uw gegevens in de verkeerde handen zouden terechtkomen. Het volstaat dat op dergelijke kopie uw naam en geboortedatum duidelijk leesbaar zijn. De andere gegevens mag u dan ook schrappen.

De uitoefening van uw rechten is in principe kosteloos. Wanneer uw verzoek echter kennelijk ongegrond of buitensporig is, kunnen wij:

– u een redelijke vergoeding aanrekenen ter compensatie van de door ons gemaakte administratieve kosten, of;

– geen gevolg geven aan uw verzoek. U wordt desgevallend op de hoogte gebracht van de redenen hiervoor. In ieder geval brengen wij u steeds uiterlijk binnen een termijn van een maand na ontvangst van uw verzoek op de hoogte van het gevolg dat hieraan wordt gegeven. In geval van complexe of veelvuldige verzoeken, kan deze termijn verlengd worden naar drie maanden. In dit laatste geval wordt u geïnformeerd over de verlenging van de antwoordtermijn.

12. Wijzigingen

De Verwerkingsverantwoordelijke behoudt zich het recht voor om deze privacyverklaring op enig moment te wijzigen door kennisgeving hiervan aan gebruikers op deze pagina. We raden u aan om deze pagina vaak te controleren op eventuele wijzigingen. De datum van de laatste wijziging wordt onderaan de pagina aangegeven.

Als een betrokkene bezwaar heeft tegen enige wijziging in het beleid, dient de gebruiker deze website niet verder te gebruiken en/of niet langer met ons samen te werken. Hij kan de Verwerkingsverantwoordelijke verzoeken om de persoonsgegevens te verwijderen. Tenzij anderszins wordt aangegeven, is het op dat moment geldige privacyverklaring van toepassing op alle persoonsgegevens die de Verwerkingsverantwoordelijke over betrokkenen heeft opgeslagen.

 

Cookieverklaring

Versie 1.0 - 15 september 2022

1. Algemeen

2. Wat zijn cookies?

3. Voor welke cookies is mijn toestemming vereist, en hoe kan ik deze geven?

4. Welke cookies gebruiken wij?

5. Hoe beheer ik mijn cookievoorkeuren?

6. Wijzigingen

7. Wat als ik nog vragen heb?

 

1. Algemeen

Synalco (hierna “Giftlock”, “wij”, “ons”) maakt op haar website gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technologieën. Met deze Cookieverklaring willen wij u als bezoeker informeren over de manier waarop wij cookies gebruiken op onze website. Deze Cookieverklaring is van toepassing op de website van Giftlock met webadres www.Giftlock.com en haar subdomeinen.

Naast deze Cookieverklaring stelt Giftlock ook een Privacyverklaring ter beschikking, waarvan deze Cookieverklaring integraal deel uitmaakt en die u hier kunt raadplegen. In deze Privacyverklaring verduidelijken wij (1) welke persoonsgegevens wij kunnen verzamelen via het gebruik van cookies, (2) de aangewende rechtsgronden voor het gebruik van cookies, en (3) de algemene doeleinden van ons gebruik van cookies. Voor de voornoemde informatie, en andere informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens in het algemeen en uw rechten daaromtrent, verwijzen wij naar deze Privacyverklaring.

2. Wat zijn cookies?

Cookies zijn kleine informatiebestanden die door de internetbrowser worden opgeslagen op uw computer of mobiel apparaat als u een website bezoekt of als u gebruik maakt van een (mobiele) applicatie. Ze werken als een soort geheugensteuntje voor een website. Dankzij cookies kan onze website op een eenvoudige manier specifieke informatie over onze bezoekers en hun surfgedrag bijhouden. Onder de term ‘cookies’ verstaan wij ook technologieën die vergelijkbaar zijn met cookies, zoals pixels, plug-ins en bepaalde scripts, aangezien deze ook gegevens van u kunnen verzamelen.

Cookies kunnen zowel door wijzelf geplaatst worden (“first-party cookies”) als door derden (“third-party cookies”). Third-party cookies zorgen ervoor dat bepaalde gegevens door uw bezoek aan of uw gebruik van onze website doorgezonden worden aan de derde partij die de cookies geplaatst heeft.

Cookies worden soms tijdelijk (“sessie cookies”, deze worden verwijderd als u de browser afsluit) en soms blijvend geplaatst (“persistent” cookies, deze blijven staan tot ze vervallen of tot u ze wist).

3. Voor welke cookies is mijn toestemming vereist, en hoe kan ik deze geven?

Het gebruik van strikt noodzakelijke cookies is niet afhankelijk van uw toestemming als bezoeker en is noodzakelijk voor de goede werking van onze website, of waar relevant, om u diensten te verstrekken waarnaar u uitdrukkelijk verzocht heeft. Daarom kan u deze cookies niet weigeren.

Alvorens wij enige andere cookies op uw toestel plaatsen, vragen wij om uw voorafgaande toestemming via onze cookiebanner. Door in de cookiebanner op de knop ‘’Alle cookies aanvaarden” te klikken, aanvaardt u het gebruik van alle niet-noodzakelijke cookies. U kan echter ook steeds uw specifieke voorkeur doorgeven door in de cookiebanner op “Voorkeuren aanpassen” te klikken. Hiermee opent u het cookievoorkeurenmenu, waarin u naar wens de optionele cookies die wij op uw toestel mogen plaatsen, kan inschakelen. U kan voor het gebruik van deze bijkomende cookies steeds, volledig of gedeeltelijk, uw toestemming terug intrekken. Hoe u dit concreet kan doen, verduidelijken wij onder titel 5.

4. Welke cookies gebruiken wij?

Wij gebruiken de volgende soorten cookies: strikt noodzakelijke cookies, analytische cookies en marketingcookies

Hieronder geven wij een algemene omschrijving van deze soorten cookies.

Voor elk soort cookie, verstrekken wij hieronder ook een lijst van de specifieke cookies die geactiveerd zijn op onze website en die onder deze categorie vallen, samen met hun specifieke doeleinden en technische eigenschappen.

4.1. Strikt noodzakelijke cookies Onder de strikt noodzakelijke cookies vallen enerzijds technisch essentiële cookies en anderzijds functionele cookies. Technisch essentiële cookies zijn om puur technische redenen noodzakelijk om de communicatie tussen uw toestel en onze website mogelijk te maken. Functionele cookies zorgen er dan weer voor dat de basisfunctionaliteiten van onze website naar behoren werken. Deze cookies worden pas geplaatst nadat u als bezoeker een bepaalde handeling heeft ondernomen op onze website (bv. op de aanvaardingsknop van de cookiebanner klikken). U kan het gebruik van technisch essentiële en functionele cookies niet weigeren omdat ze noodzakelijk zijn voor de beveiliging en de goede werking van de basisfunctionaliteiten van onze website. Hoe dan ook worden deze cookies slechts op uw toestel bewaard om de hierboven vermelde functies uit te oefenen, waardoor de impact op uw privacy gering is.

4.2  Analytische cookies Analytische cookies stellen ons in staat om meer te weten te komen over de manier waarop u als bezoeker omgaat met en hoe u reageert op de inhoud van onze website. Op die manier kunnen wij onze website nog aantrekkelijker maken. De informatie in kwestie wordt gebruikt om op totaalniveau statistieken over het gebruik van onze website te creëren en te analyseren.

4.3.  Marketing cookies Onder marketing cookies verstaan wij advertentie-, tracking- en sociale mediacookies. Deze categorie cookies betreft voornamelijk cookies met het oog op het weergeven van advertenties, het implementeren van functies op onze website geboden door sociale media, en het meten van hoe vaak deze advertenties en functies respectievelijk weergegeven en gebruikt worden. Onder deze categorie vallen bijvoorbeeld de cookies die ervoor zorgen dat u advertenties van ons te zien kan krijgen op sociale netwerken die u gebruikt na een bezoek aan onze website.

5. Hoe beheer ik mijn cookievoorkeuren?

5.1.      Via de website U kan op elk moment uw cookievoorkeuren aanpassen door op de knop ‘Cookiebeleid toestemming beheren’ (rechts onder). Daarnaast zal de cookiebanner jaarlijks opnieuw verschijnen om uw toestemming te hernieuwen, of het ontbreken hiervan te bevestigen.

5.2.      Via uw browser U kan uw cookievoorkeuren steeds aanpassen via uw browser. Op die manier kunt u zelf aangeven of bepaalde cookies geplaatst mogen worden en kan u de browser instellen om een bericht weer te geven als er een cookie wordt geplaatst. Daarnaast kan u cookies ook handmatig verwijderen via de optie die u toelaat om uw browsegeschiedenis te wissen. Meer informatie hierover kan u op onderstaande pagina’s terugvinden, afhankelijk van welke browser u gebruikt: Chrome Firefox Internet Explorer Safari (Mac) of Safari (iOS). Het verwijderen of uitschakelen van cookies kan tot gevolg hebben dat bepaalde toepassingen van onze website en aanvullende diensten niet optimaal functioneren.

6. Wijzigingen

Wij behouden ons het recht voor om onze Cookieverklaring op elk moment eenzijdig te wijzigen. Elke aangepaste versie staat online en is terug te vinden op onze website. Vanaf de publicatie is de gewijzigde Cookieverklaring onmiddellijk van toepassing. Indien wij hierbij nieuwe cookies hebben geïmplementeerd op onze website, zullen wij indien vereist opnieuw om uw toestemming vragen. De datum waarop onze Cookieverklaring voor het laatst gewijzigd is, kan u bovenaan deze pagina terugvinden.

7. Wat als ik nog vragen heb?

Indien u nog vragen zou hebben omtrent onze Cookieverklaring, kan u steeds met ons contact opnemen via onderstaande contactgegevens:

Synalco
Westhille 15

8210 Zedelgem

België

E-mail: hello@giftlock.be
 

Voor algemene informatie over uw rechten en de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij uw toezichthoudende autoriteit op het gebied van gegevensbescherming of om een vordering in te stellen bij de bevoegde rechtbank, verwijzen wij naar onze Privacyverklaring.